wannabemama.blogg.se

Jag är en tjej på 33 år som har en önskan om att bli gravid. Jag och min sambo har slutat att skydda oss men vi "försöker inte" bli med barn. Han är inte lika redo som jag, kan man säga. Denna blogg handlar om att försöka bli gravid, om mina försök att övertala pojkvännen om att det inte finns anledning att vänta (vi blir trots allt inte yngre), och om min oro (läs:noja) att kanske inte ens kunna bli gravid.

Dags...

Publicerad 2012-11-28 12:17:00 i Allmänt

Enligt min kalender är det idag (hade också möjligtvis kunnat vara igår) som min mens ska komma. Än så länge har den inte kommit och jag kan inte hjälpa att vara hoppfull, trots att jag innerst inne inte tror att jag är gravid. Dels har jag inte känt av några sympton alls, och dels så hade jag inte ägglossning den dagen jag trodde, utan dagen efter. Och då hade jag så ont så jag inte var det minst sugen på sex. :-(

Försöker att se det positivt om jag inte blir gravid innan jul, eftersom jag och min sambo ska ut och resa då, och då vore det jobbigt att ha illamående osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela