wannabemama.blogg.se

Jag är en tjej på 33 år som har en önskan om att bli gravid. Jag och min sambo har slutat att skydda oss men vi "försöker inte" bli med barn. Han är inte lika redo som jag, kan man säga. Denna blogg handlar om att försöka bli gravid, om mina försök att övertala pojkvännen om att det inte finns anledning att vänta (vi blir trots allt inte yngre), och om min oro (läs:noja) att kanske inte ens kunna bli gravid.

Sjukstuga

Publicerad 2012-11-12 09:52:39 i Allmänt

Äntligen måndag och jobb... ;-)

Har varit riktigt hängig i helgen, men har trots det lyckats få en del gjort. Haft möhippa för en kompis i lördags och firade fars dag hemma hos mamma och pappa igår. När det är fullt upp är det bara att bita ihop, men det får jag lida för idag på jobbet. Kan inte vara hemma från jobbet igen, bara för någon vecka sedan jag var hemma i 3 dgr. Måste komma ikapp!

På möhippan i lördags "luskade" jag lite bland tjejerna (de som har barn) hur lång tid det tog för dem att bli gravida från att de började försöka, och det varierade mellan 6-12 månader. Så det är ännu ett skäl till att jag måste börja "chilla" nu och inte tänka så mycket på det. Apropå att inte tänka på det så närmar sig ägglossningen nu, imorgon eller onsdag brukar det vara... :-) Men ska vi ha sex då så ska det vara för att vi vill, inte för att vi måste. Lusten får bestämma helt enkelt!

Tror också att min sambo börjar vänja sig lite mer vid tanken, vilket känns skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela