wannabemama.blogg.se

Jag är en tjej på 33 år som har en önskan om att bli gravid. Jag och min sambo har slutat att skydda oss men vi "försöker inte" bli med barn. Han är inte lika redo som jag, kan man säga. Denna blogg handlar om att försöka bli gravid, om mina försök att övertala pojkvännen om att det inte finns anledning att vänta (vi blir trots allt inte yngre), och om min oro (läs:noja) att kanske inte ens kunna bli gravid.

Lycklig!

Publicerad 2012-11-14 09:42:53 i Allmänt

Hade svårt att sova igår. Inte för att jag, som man ibland gör, låg och tänkte och stressade över saker som jag inte hunnit med, borde gjort, måste komma ihåg imorgon, osv. Utan för att jag kände mig så lycklig. En fantastisk känsla som jag inte ville somna ifrån. Jag har världens finaste pojkvän som jag uppskattar otroligt mycket. Uppskattningen av pojkvännen bottnar dels i att han är fantastisk såklart, dels i att jag kommer från ett tidigare långt förhållande där jag inte alls var lycklig (det insåg jag tillfullo först i efterhand förstås..) och inser just hur mycket bättre jag har det nu.

Känner mig också otroligt glad över att jag trivs bra på jobbet och att de uppskattar mig och belönar mig. Jag och min familj är friska, jag har en härlig resa att se fram emot, det är snart jul (älskar julen!), vi har nyligen flyttat in i en ny fin lägenhet som vi håller på att göra till vår på riktigt med inredning och renovering. Och jag har slutat med p-piller och vi har påbörjat resan mot att bli föräldrar. Även om min pojkvän inte är lika ”på” som jag så känner jag att han vänjer sig mer och mer för varje dag som går, och när det väl slår till så kommer han att bli lika glad som jag, det är jag säker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela