wannabemama.blogg.se

Jag är en tjej på 33 år som har en önskan om att bli gravid. Jag och min sambo har slutat att skydda oss men vi "försöker inte" bli med barn. Han är inte lika redo som jag, kan man säga. Denna blogg handlar om att försöka bli gravid, om mina försök att övertala pojkvännen om att det inte finns anledning att vänta (vi blir trots allt inte yngre), och om min oro (läs:noja) att kanske inte ens kunna bli gravid.

Tiden går...

Publicerad 2012-11-20 16:58:02 i Allmänt

Oj vad tiden går fort! Inser att jag inte bloggat på massa dagar.

Nu är det en knapp vecka sedan ägglossningen och om ägget befruktats så bör det nu i dagarna fästa i livmodern om det vill sig denna gång, vill säga. Enligt chatforum på nätet så menar vissa tjejer att man kan känna detta tydligt, att "nu fäste det!" och bara veta att man blivit gravid. Vet inte om jag tror på det.. Tror snarare att man kanske inte att fattar det direkt, men att man efteråt förstår att det var det man kände.

Jag kände en lite stickande känsla nere på höger sida tidigare idag, som ett lätt hugg (och det var även på höger sida som ägget lossnade, det kände jag tydligt vid ägglossningen), så det kan ju ha varit det. Dock så tror jag att jag som vanligt inbillar mig en massa bara för att jag vill så gärna.

En sak som gjorde mig jätteglad häromdagen var när min sambo (som ju som sagt inte är lika angelägen som jag att graviditeten ska komma så snabbt), sa att han faktiskt funderat på vart vi ska göra av ett skötbord när bebisen kommer. Nu var det jag som tog upp saken, men att han hade ens tänkt tanken gjorde mig jätteglad. Han börjar ju vänja sig, känns det som då. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela